Städa, städa, städa...

Vi åkte ut till huset i ottan igår. Det första jag gjorde var att springa in med en skruvmejsel & skruva bort listen som gick mellan köket på ovanvåningen & hallen utanför. Check på trägolv! Åh så glad jag blev! Nu har de i & för sig lagt golvlisten över linoleum-mattan, så det krävs lite bök för att få fram ursprungsgolvet, men bara att det finns där gör mig helt inredningspirrig i kroppen! I övrig ägnades mycket av dagen åt att städa. Kvinnan som bott på nedervåningen kan nämligen aldrig ha hört talas om konceptet. På riktigt blir väggarna en annan ton om vi drar en våt trasa över dem... Så nu måste vi tvätta av alla väggar innan vi kan börja måla. Lite drygt när det enda vi vill göra är att sätta igång på allvar, men är det en sak jag har lärt mig från stugrenoveringen så är det att göra saker bra från grunden. Därav tvätt & grundfärg först. Katterna då? De tyckte båda att det var FEST att få komma in i ett stort hus, oj vad de sprang & jagade varandra. Förstår att det måste vara skönt för dem att sträcka på benen efter vår lilla källarlägenhet. Enda nackdelen... det finns inte en enda stol, fotölj eller säng i hela huset. Vilket innebär att det finns väldigt få ställen att lägga sig på när det väl lekts klart. Digby hittade ett hörn på diskbänken (vanligtvis ett NO NO, men vi såg genom fingrarna i det här fallet) & Mammut etablerade sig i ett handfat.
Idag, när vi väl är på plats, är planen att vi ska få lite morgonjobb gjort innan vi är inbjudna på lunch hos vår mäklare Gill. Sen blir det biltur till stugan för att plocka upp lite nödvändigheter - alla våra renoveringsprylar hänger just nu där uppe & det känns lite onödigt att köpa på sig två av allt när vi redan sitter på ett mindre lager.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0