Uppdatering på filtfronten...

Tänkte att jag skulle uppdatera er på hur det går med babyfilt nummer två, den som min vän ska få i höst när hennes lille/lilla kommer. Eller, förhoppningsvis har jag den klar innan dess! Hitintills går det i alla fall frammåt rätt bra.
Två rader som är helt klara, ihopsydda & fästa. En rad som jag fäst alla trådar på & som väntar på att sys ihop så fort de torkat i rätt form. Sen har jag fyra rutor som väntar på att få trådarna fästa också (guuuud så trist), så jag börjar närma mig en hel filt. Planen är nämligen att slutresultatet skall mäta 5x6, möjligtvis 5x7 om jag känner mig riktigt energisk... För det här blir absolut en barnvagnsfilt, det är ett sånt meck med att få till alla små blommor att jag tror att jag kommer vara gråhårig innan den är klar om jag satsar på full barnsängsstorlek. Det eller så blir den aldrig klart för att jag kommer på något annat projekt som är roligare på vägen, det brukar ju vara så att projekt är allra roligast när de precis startat upp men inte lika kul att slutföra...

Kommentarer
Postat av: Alex

Så vackert. För 100 gången "du är grymt duktig!"

Svar: Tack, tack! Vad glad jag blir!
Ida

2014-03-31 @ 23:46:27
URL: http://www.swedeoncrete.blogspot.com
Postat av: Jo

Den är verkligen jättefin! Ska bli spännande att få se slutresultatet =)

Svar: Tack! Längtar tills jag kan börja sy underfilten, vilket inte blir förrän jag vet hur stor överkastet blir. Sussie har i alla fall gett tummen upp på kardborreband, så jag kan lösa fästerna på samma sätt som förra filten.
Ida

2014-04-01 @ 09:54:52
Postat av: M

Så fint det blir, jag gillar verkligen den blåa färgen! Är lite sugen på att lära mig virka mer avancerat, men jag är rädd att det skulle bli en massa mormorsrutor som ligger lösa och inte blir något mer än så eftersom det känns så tråkigt med det där efterarbetet ;)

Svar: Tack! Efterarbetet suger verkligen, så himla tråkigt - så se till att jobba undan allt eftersom. Jag brukar försöka göra klart en 4-5 rutor & sen fästa alla trådar för dem innan jag får virka vidare. Sen är det bra att ha ett annat projekt vid sidan av så att det går att variera lite, blir ju lite monotont att bara slita på med samma typ av ruta hela tiden. & blir det så att du får ett lager med rutor som bara ligger... ja då går det alltid att göra något av dem för eller senare! Som min förra filt, den Pauls syster & hennes tjej ska få, den började jag ju jobba på redan 2011 & hade liksom noll koll på vad jag skulle göra med alla rutor. Perfekt nu när jag ville sätta ihop något lite snabbare!
Ida

2014-04-01 @ 14:54:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0