1/3 grek...

Även om jag inte längre mår dåligt så klarar jag inte av att äta vissa saker, så som ungefär allt som jag åt när jag mådde som värst. Vilket i princip har uteslutit en hel massa take out/enkla mat alternativ (jag fixade ju inte heller att laga mat större del av tiden). Så all IKEA-mat uteslutet, grillad kyckling är en kamp, etiopiskt går inte alls, pizza växer i munnen liksom turkisk mat, tonfisk på burk går men bara i jättesmå mängder & jag var tvungen att "lära mig" äta avokado & dricka te igen. Turligt nog fanns det dock ingen grekisk restaurang nära vårt förra ställe - så där har jag inga som helst problem! Eftersom vi har en jättetrevlig grekisk restaurang ungefär fyra hus från vårt har det i princip blivit så att vi äter grekiskt så fort jag inte känner mig tipp topp. Idag var det en sån dag (ont i kroppen, inte på gott humör & sjukt trött), så Paul räddade middagen med en ny laddning lamm souvlaki. Har helt tappat räkningen på hur mycket tsatsiki jag knölat i mig de senaste månaderna, men det känns lite som om det är nog för att göra Lilla C till en tredjedels grek!
 
 
I morgon ska vi förresten till barnmorskan igen. Jag är ganska säker på att det kommer att gå som de senaste gångerna, fortsatt säte, men ni får jättegärna hålla en tumme eller två för att jag har fel!
 
Uppdatering: Tack för hållna tummar, ni gjorde ett bra jobb! Baby C har vänt sig & magen är tillbaka på en OK kurva!

Kommentarer
Postat av: Jo

Skönt att höra!

Stor KRAM!

Svar: Åh jag är så himla glad över detta att det knappt finns på kartan! KRAM!
Ida

2014-10-07 @ 22:56:38
Postat av: Malin C

Åh vad skönt!! Vilken lättnad det måste vara. Hurra!!

Svar: Åh det är så skönt att det knappt finns!
Ida

2014-10-08 @ 04:08:23
URL: http://mclapper.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0