Bästa & sämsta...

Det är lite stressigt just nu, vi har flyttgubbar bokade till på torsdag - då är planen nämligen att vår soffa ska få flytta tillbaka till oss & innan dess måste MYCKET hända på renoveringsfronten. Men jag tog mig ändå en liten paus idag för en promenad. Inte för att jag tycker att det känns så himla skönt utan mest för att jag tror att det är indoktrinerat i hjärnan att ALLT blir bättre i fall att komponenten "frisk luft" pressas in på ett hörn. Så jag vaggade runt i höstluften & kollade på alla fina träd & helt plötsligt flög ett gäng starar in över mig & landade på den elledning som spänts upp rakt över trottoaren jag gick på. När jag säger ett gäng så tippar jag på en 500-600 pippifåglar som landade längsmed en sträcka på kanske 50 meter eller så. Rätt mycket fågel med andra ord. Rätt mycket fågel som ätit blåa bär, för i samma stund som de landade började även det regna blått kring mig. Alltså... den patetiska syn jag måste ha utgjort... rultig, gravid, kvinna försöker springa ifrån ett fågelbajsregn. Lätt dagens sämsta ögonblick. Om det gick vägen, nja... håret klarade sig & det är ju alltid något men Baby C fick sin första dusch:
Dagens bästa ögonblick? Helt klart när Pauls föräldrar svängde förbi kanske 5 minuter på sin väg för att se Pauls gudmor, bara för att lämna av den här till mig:
Som en liten "muntra upp" present för det här med att Baby C ligger i säte. Vi har ju haft våra duster genom åren, så den här gesten värmde verkligen!

Kommentarer
Postat av: Jo

Först och främst: EEEEWWWWWWWWW!!!!!!! Fick en liknande duch i universitetsbiblioteksparken i Lund vårt första år... Såååå äckligt.

Sedan var det ju jättefint av dem att åka förbi med blomman. Fint när de anstränger sig, även om det är sporadiskt.

Svar: Men du, råkorna i Lund är värre än alla andra "bajsfåglar" jag stött på. Så jag känner betydligt mer för dig här - de hade ju nämligen en förmåga att riktigt dränka en i skit. Jag säger det sällan men HEMSKA DJUR!
Det var verkligen väldigt snällt, känner också att de ansträngt sig för att förbättre vår relation sista tiden. Så det ska de också ha cred för!
Ida

2014-10-04 @ 09:51:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0