Boy or girl?

Vecka 33 idag & idag bestämde jag mig för att googla gamla "wives' tales" för att se om vi kommer få en pojke eller en flicka. Hemskt vetenskapligt alltså - men har ju inget annat att gå på så det kan ju vara kul att se sen om det stämmer eller inte!
 
1. Magformen: hög mage = flicka, låg = pojke... Lite svårt att avgöra tycker jag, men skulle väl säga att den är mer hög än låg om jag måste välja ett av dem. FLICKA

2. Hjärtfrekvens: Över 140 = flicka, under = pojke. Happ... Baby C är lite grinig här & brukar ligga på just 140. Ohjälpsamt! Fast sist vi var där gick frekvensen upp till 160 vid ett tillfälle så baserat på det så blir det alltså en FLICKA.

3. Sugen på sött = flicka, salt/surt = pojke. Men alltså... vad svårt! Jag har ju inte riktigt haft något cravings alls tycker jag, utom feta ost i & för sig & det är ju salt. Så POJKE.

4. Finnar = flicka, torrt skinn = pojke. Tycker att min hy har varit rätt mycket så som den brukar, men har väl haft någon finne då & då vilket är enormt ovanligt för att vara jag. Så FLICKA.

5. Sjukt illamående = flicka, inget illamående = pojke. Ja... jag ville ju dö där ett tag, så FLICKA.

6. Hår: tunnare & mattare = flicka, blankare = pojke. Tycker helt klart att jag har bättre hårkvalité nu, men det tänker jag kanske beror mer på hur vattnet är här i Guelph än hur det är i Toronto. I vilket fall, POJKE.

 

Happ - så baserat på detta ser det ut som om vi kommer att få en liten tjej. Vad jag personligen tror? Nej men jag har absolut ingen aning. Just nu är jag liksom nöjd bara det är över & det inte är en ponny! Nog för att jag hemskt gärna velat ha en häst någon dag, men det känns som om det varit bekvämare om den anlänt via hästtransport!


Kommentarer
Postat av: Alex

För mig skulle de mesta där stämt! Magformen har jag ingen aning om. Och håret var precis som vanligt.

Hjärtslagen låg oftast runt 155. Jätte jätte dålig hy. och sjukt illamående.

Men något sött kunde jag inte äta alls under största delen av graviditeten.


Svar: Spännande ändå om det ligger något i de här gamla sägen! Vår barnmorska som håller i föräldrakurserna har sagt att hjärtfrekvensen är något som de alltid gick på innan ultraljuden blev standard, så den hade nog varit den jag litat mest på. Bara det då att vi tydligen varken ska få en kille eller en tjej om vi går på det! :)
Nej sött har varit svårt. Det går nu, men i början dog jag lite bara av tanken på att äta något sött. Till & med blåbär & hallon var för sött, det gick helt enkelt inte att få ner. Hemskt glad för att det har vänt!
Ida

2014-10-10 @ 22:12:41
URL: http://www.swedeoncrete.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0