Men hur mycket växer de?

Går de att ha en bröstguru? Jag tänker att det nog går att ha en guru för nästan allt & i fall att det nu går att ha en bröstguru så är min vän Åsa just den personen för mig. Eller, amningsguru är kanske en mer passande beskrivning. Har fått så många tips i en massa mail att den här biten väl kanske är där jag känner mig lugnast när det kommer till Baby C. En av de saker som Åsa tipsade mig om var att hålla brösten varma - typ med flannel. Så häromdagen travade jag över till "min" jättestora tygaffär & kittade upp mig på flannel & fleece. Bestämde mig för att vara noll könsneutral på den här fronten, det är ju ändå mina bröst, så jag gick lös på riktigt bubbelgumsrosa fleece & den mest tantromantiska flannel jag kunde hitta. Efter en vända i tvättmaskinen satte så projekt "bröstvärmare" igång efter lunchen idag. Hade googlat lite instruktioner & fått fram att 6 inches (typ 15 cm) var en lämplig storlek. Skar alltså ut en massa cirklar i det måttet (två flannel & en fleece för varje bröst), klippte ut en liten pizzabit för att få någon form av passform på det hela & zickzackade ihop härligheten. Det såg väl lite stort ut när det var klart, så jag bestämde mig för att testa. Upp med tröjan & ner i BHn & det var liksom bröstvärmare over flow. Det var så mycket bröstvärmare & så lite bröst att det kändes som om jag istället sytt ihop ett par skinkvärmare. Total bröstförnedring där vid köksbordet. Så jag sydde ett nytt par, modellen mindre, & kände mig genast mer nöjd.
Tills jag kom på - brösten växer ju när mjölken kommer in, men hur mycket tillväxt är det rimligt att vänta sig? En storlek, två eller kommer det bli så där att jag liksom inte kommer att kunna sova på rygg pga kross-skador? Alltså, jag hoppas verkligen inte på det senare, att kunna sova på rygg igen ligger på min topp-tio-lista över saker som jag bara rålängtar efter att kunna göra igen. Så nu sitter jag här med mina små & mina gigantiska bröstvärmare & bara "Å enda sidan & å andra sidan...". Det är då helsike att allt ska vara så svårt med kroppen dessa dagar!

Kommentarer
Postat av: Alex

De är väldigt olika.
När mjölken rann till för mig (typ dag 4 för mig) så var de helt extremt. Mina bröst var JÄTTEJÄTTE STORA (alltså min vanliga bh kom inte ens upp till bröstvårtan) och stenhårda som en riktigt misslyckad bröstförstoring. Mycket komiskt. Men de la sig på någon dag eller så.

Sen gick jag från en 75C (innan grav) till en 80D och låg där ett tag (tills jag gick ner lite i vikt) och ligger nu på 75D. Så för mig handlade de bara om en - två storlekar.

Svar: Haha! Förlåt, men jag kan bara föreställa mig hur roligt det måste ha sett ut när BHn inte ens räckte upp till bröstvårtan!
& tack, då känner jag mig lite lugnare - en till två storlekar större kan jag hantera & då känns de mindre inläggen mer passande i storlek. Så jag syr nog upp ett gäng i den storleken, men sparar lite tyg bara i fall att det behövs något i modell större.
Ida

2014-10-10 @ 22:29:37
URL: http://www.swedeoncrete.blogspot.com
Postat av: Alex

Blev nästan lite rädd. Hade ju läst att man kan få jättebröst när mjölken kommer men man tänker ju alltid att sånt där är lite överdrivet. Men de var verkligen hysteriskt. Och verkligen helt totalt stenhårda. Så bli inte rädd om de blir så för dig också!

Har ifs hört andra som går upp fler storlekar så man vet väl aldrig riktigt hur de blir för än man väl är där.

Svar: Blir de så där jättestora vet jag inte riktigt hur jag kommer att reagera, är ju van med mina små bröst som liksom inte är i vägen för fem öre... Hoppas i alla fall att de inte blir för stora för att dra igen dragkedjan på min vinterjacka, vill helst slippa köpa en ny bara för att kroppen temporärt är lite smågalen!
Ida

2014-10-12 @ 22:25:39
URL: http://www.swedeoncrete.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0