Något så sjukt ohjälpsamt!

Paul jobbar hemma idag pga hela flyttgubbegrejen, vilket i sin tur innebär att katterna frångår sitt vanliga schema. Vanligtvis sover de i princip non-stop från det att Paul åker till jobbet i ottan tills 5-6 på kvällen. Men "Paul is working from home days" firas i regel med hysteriska energiutbrott & så även idag. Det hela kulminerade när jag skulle sätta upp den där sista biten tapet. Digby blev så till sig att det inte fanns på kartan... & det var ju sött, men inte så där jättesmidigt när jag försökte klippa till pappret till rätt mått. Det är liksom lite småsvårt att få till det när en liten fluffig katt gör hysteriska utfall mot både papper, linjal & penna (jo men han fick till allt på samma gång på något vänster). Eftersom Digby dessutom är bortskämd något grymt (kom jag fram till under processen) så hade mina patetiska försök att skrämma iväg honom noll verkan. Han tyckte bara att det var ÄNNU roligare! Finalen på det hela kom när Digby blev så i gasen att han kom insladdandes över pappret, grep tag i ena hörnet för att ta sig en stor tugga limdränkt tapet & samtidigt släppte en liten fjärt på pappret. Så där satt jag... men en liten bajsklump rakt framför näsan & en katt som var högre på livet än Tom. Det kan ha varit en av de få gånger sen vi fick Digby som jag kände att en andra katt kanske ändå inte var det bästa av beslut som vi tagit...
Men söt är han ju - så pass att han redan är förlåten. Den lille marodören!

Kommentarer
Postat av: Alex

hahahahahha jag dör vad roligt! Fast kanske inte lika kul för dig =P

Svar: Jo men det var rätt roligt ändå - för han blev ju så himla upprörd själv också. Det här med att det blir en olycka utanför lådan är nämligen inte alls OK i Digbys bok (eller Mammuts för den delen, han blir nog ännu olyckligare de få få gånger det sker).
Ida

2014-10-03 @ 08:18:46
URL: http://www.swedeoncrete.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0