What to do?!

Jag har påtat ihop lite vimplar som jag tänkt sätta upp ovanför Baby Cs säng när vi väl får upp den. Har liksom bara virkat på & inte riktigt tänkt på hur lång sängen är, men idag bestämde jag mig för att nåla upp det jag har på väggen för att få en känsla för hur mycket jag kan tänkas ha kvar att få ihop. Det blev en längre radda än jag hade tänkt mig - över metern:
Hela tiden som jag virkat på det här projektet har jag tänkt att jag sedan ska fästa bokstäver på de vita vimplarna - så att Baby Cs namn står utskrivet. Bara det då att vi ostrategiskt nog valt ett väldigt kort pojknamn & ett rätt långt flicknamn. Så blir det en liten kille är vi redan i hamn, medan jag måste virka dubbla antalet vimplar till om vi får en tjej. Känns lite opraktiskt får jag lov att erkänna, så himla kul är det inte att virka trianglar & dessutom är ju inte tanken att jag ska "vimpla in" hela rummet. Så nu måste jag tänka ut något annat. Antingen lämnar jag de vita vimplarna som de är, hittar på något annat att skriva på dem eller så fixar jag någon annan form av dekoration (typ små djur). Stora beslut så här när hjärnan mest känns som gravidmos!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0