28 weeks...

Nu är det bara 12 veckor kvar tills Baby C! Järnbristen till trots tycker jag att det fortfarande fungerar rätt bra ändå. Känner mig ju väldigt otymplig jämfört mot hur det brukar vara, men tänker att det ändå inte är så illa från ett gravidperspektiv. Jag hade ju kunnat vagga runt som en pingvin, eller (hemska tanke) varit sängliggande. Hitintills har jag gått upp 6.5 kilo & det kommer att bli en liten tjej - i alla fall om vi nu litar till 100% på den hemlösa farbror utan skor som satt utanför Union Station i Toronto i tisdags. Tydligen syns det på magen...
Alltså... själv hade jag väl kanske mest tippat på ett litet mumintroll om nu magformen ska vara någon form av indikation. Fast. Om hemlös farbror säger att det ska bli en tjej så tänker jag inte tjafsa - bara att tacka & ta emot!
 
Sen. Har funderat på om det här kanske är liiite för privat för att dela med mig av, men det faller liksom inom kategorin "för tokigt för att hålla för mig själv" så nu kör vi! Min barnmorska talade om för mig att kroppen kan börja producera mjölk från & med vecka 16. Total nyhet för mig & sen dess har jag väl inte precis väntat på att något ska hända, men ni vet - varit lite nyfiken på om det skulle sätta igång någon dag. Inget har dock skett, det har varit ökentorrt. Tills tidigare i veckan... Det var kväll & jag skulle ta en dusch på övervåningen. Tar av mig alla mina kläder & ska precis stiga in i duschen när The Behemot av alla house centipedes gör entré i badrummet. Kräket är på riktigt i samma storleksordning som mitt lillfinger & nu springer den runt i det pyttelilla rummet & där står jag med bara fötter... Ni som följt bloggen ett tag VET hur mycket jag avskyr dessa djur, de är på riktigt de äckligaste jäkla insekter jag vet & de enda som får mig att tappa det helt. Så jag börjar skrika & stresshormonerna slår i taket & brösten... de bara sätter igång på högfart. Så där står jag, naken, hoppandes, livrädd OCH chockskadad över vad som händer med min kropp. När Paul väl kommer älgandes upp för trappen för att se vad som håller på att ta död på mig är jag inte längre riktigt säker på vad jag skriker mest för, odjuret eller bröstchocken. Det hela slutar med att mother house centipede slinker in i ett litet hål & jag, ja för mig är det ju bara att stiga in i duschen & tvätta av mig. Fast nu tycker ju Paul att det här är ungefär den roligaste kroppsreaktion han någonsin hört om, så kära mannen har lovat att trycka upp en liten bok späckfylld med bilder på allehanda tusenfotingar för att hjälpa mig på traven med ammandet. Hemskt fint med en sån stöttande partner!

Kommentarer
Postat av: Jo

Älskar att du berättade här, hysteriskt roligt =D

Svar: Var fortfarande lite osäker igår om jag skulle berätta eller inte, men var så ivrigt påhejad av Paul att jag bestämde mig för att köra! :)
Ida

2014-09-05 @ 21:41:16
Postat av: Alex

hahahahaaha helt underbart!

Svar: Paul & jag har i efterhand skrattat så att vi gråtit åt det hela, det var verkligen full cirkus!
Ida

2014-09-06 @ 07:26:01
URL: http://www.swedeoncrete.blogspot.com
Postat av: M

Haha, förlåt, jag förstår att du hoppade runt där (fyy vad äckligt djur!) men det måste ha sett för roligt ut! Kul att du delar med dig, behövde få dra på smilbanden lite idag :) Men alltså, vad är det där för ett djur? Inget man vill ha kring sina bara fötter precis, huuu...

Svar: Nej men eller hur, vad är de för aliens?! Jag dog första gången jag såg en, var säker på att den måste ha rymt från en bananlåda eller något, men nej - de lever & frodas här i Kanada... Mycket surt. De är extra aktiva på våren & hösten, så det lär nog bli fler bröstincidencer i framtiden om nu stresshormoner är vad som triggar mjölkproduktionen hos mig. Fast då kommer jag i alla fall att vara lite förberedd!
Ida

2014-09-06 @ 13:07:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0