Teckenspråk & cykelkärra!

Vi började dagen med en klass i babyteckenspråk. Jag hade väl en känsla redan innan att det inte skulle vara den mest välinvesterade tiden, dels eftersom jag kan rätt mycket teckenspråk men också & för att vi var cirka 10 föräldrapar varav endel inte kunde något alls. Trots det kändes det viktigt att gå efterom alla som var där donerade en summa till bröstcancerforskningen. I nuläget känns det inte som om jag kan investera tiden & resurserna som krävs för en större insamlingskampanj, så att kunna bidra lite grann så som vi gjorde idag känns viktigt & lite som om det väger upp en smula för att jag inte kan lägga ner själv & hjärta i den här frågan just nu.
 
När teckenspråket var avklarat var nästa hållpunkt på dags-schemat ett besök hemma hos Jess & Lewis. Vi ska nämligen köpa en cykelkärra som Tor kan åka runt i efter Pauls cykel & de har en som vi ska få låna nästa helg för att testköra. Så vi travade över till dem för att fästa ett fäste på Paul cykel så att vi kan haka på kärran. Alltså... jag tyckte ju att det var en djungel med vanliga barnvagnar, men cykelkärror är ta mig tusan ännu värre. Barnvagnsalternativen fanns i alla fall under samma tak... Å andra sidan, det är ju inte jag som ska dra runt på den så jag känner lite att det är Pauls bekymmer vad vi ska skaffa. Så länge den rullar, rymmer lite andra prylar än bara baby  & Tor är säker är jag nöjd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0