Rice krispie squares...

Stackars lilla Tor har fått åtminstone delar av min förkylning, så istället för att gå ut & äta födelsedagsmiddag med Paul föräldrar - så som var planen -blev det take out i trädgården istället. Så mycket lugnare för kotten att inte släpas med till en restaurang & väldigt mycket lugnare för oss också. Det kan ju lätt bli lite svettigt om vi sitter på en restaurang & Tor helt plötsligt blir ledsen, vill ju inte att någon annans middag ska bli avbruten av en massa skrik. Dessutom var det bra på så sätt att jag "blev av" med lite mer saker som jag hade bakat till midsommar... hade ju kanske råkat baka lite väl mycket men nu är vi en massa dammsugare, chokladbollar & rice krispie squares fattigare. Det senare bakverket (som jag bakade för att Paul bad mig) är verkligen på intet sätt något som andas svensk sommar, men har ni väldigt lite tid över så är det ett bra sätt att fylla ut fikabordet på!
Allt du behöver göra är att smälta 50 ml smör tillsammans med 250 g marshmallows i en gryta. Blanda ner 0.5 tsk vaniljextrakt & 1.5 liter rice krispies. Smöra en form, pressa ner blandningen & låt svalna - klart! Ingen ugn, en gryta & faktiskt inte så sockerkladdigt som jag trodde att det skulle vara. Känns det lite trist med enbart rice krispies rakt igenom så är det bara att tillsätta nötter/torkad frukt & för extra pimp går det lätt att strö på lite färgglatt strössel!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0