Last of the beefsteaks...

Idag sa jag hejdå till tomaterna i en av våra pallar. Körsbärstomaterna håller fortfarande igång, men bifftomaterna är slut för det här året. Fick i alla fall ett helt gäng gröna tomater - så imorgon blir det chutneykok här i huset! Sorry Jo, älskar chutney så när jag hittade ett recept som dessutom innehåller äpplen så fick de stekta tomaterna helt enkelt vänta till nästa år...
En del av mig tycker att det känns HEMSKT vemodigt att sommaren i princip är slut (räknar den inte som helt slut innan körsbärstomaterna också rykt)... För ingen mer sommar med babyTor är en rätt jobbig tanke. Å andra sidan så älskar jag hösten här i Kanada & nu har träden sakta börjat ändra färg & om någon vecka eller så kommer det att vara så där otroligt jättetjusigt att vi bara måste pula ner Tor i en lövhög & knäppa ett gäng stereotypa kort. Plus, för första gången sen i maj eller så känner jag att jag börjar få lite kontroll över trädgården igen. Fram tills nu har det nämligen växt så där galet att jag liksom mest sprungit runt & släkt bränder & på intet sätt närmat mig min drömträdgård...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0