Magsår & lavendel...

Så naturligtvis så gav jag med mig på läkarfronten just igårkväll & tror ni att någon walk in clinic var öppen idag. Nej men så klart inte. MEN. Paul åkte till apoteket & pratade med en apotekare som bara "Jaaa, alla symptom stämmer ju in på magsår" & så rekommenderade han ett gäng tabletter som Paul kom hem med. Konsulterade Dr. Google & efter att jag konstaterat att precis allt stämmer in på just magsår så tog jag en första laddning medicin igår innan jag gick & la mig & det var första gången jag sovit igenom hela natten sen i onsdags. Ännu bättre, har mått nästan som vanligt idag OCH jag har inte ens behövt äta smärtstillande! SÅ SKÖNT! 
 
Mådde till & med så bra att jag orkade följa med på en liten stillsam utflykt till en lavendelfarm som ligger 15 minuter från vårt hus. Alltså, så vackert & luften var alldeles tung av alldeles underbar lavendelarom!
Mer än 10.000 lavendelplantor...
& massa små arbetare!
Åt lavendelglass, besökte deras destilleringsmaskin där de framställer lavendelolja & det var bara så otroligt fint alltihopa.
Tor var på jättegott humör & sprang runt utan att be mig att bära honom, så det var skönt att slippa lyfta hela tiden. Har gjort så ont de senaste dagarna...
Så nu hoppas jag att det här är vändpunkten & att jag får fortsätta må bra & njuta av att ha Jo här!

Kommentarer
Postat av: Trillingnöten

Oj!! Hoppas att det går åt rätt håll nu! Hade ingen aning om att magsår kunde orsaka så mycket!!

Svar: Bleh, nej magsår suger & speciellt nu när jag blivit satt på världens allra mest tråkiga diet. Noll ost, ingen alkohol... kul sommar... Men, fryst yogurt sa hon i alla fall inget om så det kan jag trösta mig med!
Ida

2016-07-11 @ 23:05:42
URL: http://vilsnajollen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0