Årets första snöbollskrig!

Egentligen är det här så deppvarning att det finns inte, vädret har nämligen slagit om totalt & nu verkar det som om all snö kommer att försvinna inom de närmsta dagarna... So close, but no cookie. Hulk! Men, idag gjorde vi trots allt det bästa av situationen. För är det kramsnö så måste man ju bara ut & köra lite snöbollskrig!
Ni SER ju hur pepp Tor var när han väl förstått hur snöbollskramarmaskinen fungerade! :D Sen älskar jag ju det faktum att vi bor på en gata där snöbollsfighten inkluderade en 2-åring, en 3-åring, en 6-åring samt tre förvuxna barn i formen av jag & två andra föräldrar. Så himla roligt! Ungarna tjöt av skratt när Matt träffade mig med en snöboll på rumpan, bara för att sen trilla baklänges när jag prickade honom!

Kommentarer
Postat av: Jo

Hahaha! Vad kul med grannsnöbollskrig =) Men är det inte lite fusk med en snöbollskramarmaskin? Eller är det bara genialiskt så att man slipper bli blöt och kall om händerna =)

Svar: Jo jag tycker ju det, lite "nejmen sån LYX hade minsann inte jag som barn!!!" Men jag måste ju erkänna att det var rätt bra igår, Tor är liksom för liten för att kunna göra snöbollar med vantar på så han blir väldigt snabbt jättekall & sen dubbelt ledsen för att han inte kan göra mer snöbollar men samtidigt inte vill gå in. Så att vi fick låna den här från en annan granne (som inte ens var med i fighten) gjorde att han fick vara med & leka fastän han fortfarande är så pass liten.
Ida

2017-12-19 @ 09:25:59
Postat av: Gunilla N

Så coolt med snöbollsmaskin!!
Aldrig sett tidigare.. Hoppas det kommer mer snö för snöbollskrig är kul för vuxna oxå.

Svar: Haha, ja det känns SÅ North America med snöbollsmaskin. :) Finns en massa olika varianter att välja på - typ den här om man vill vara riktigt produktiv!
https://www.amazon.ca/WINTER-OUTDOOR-SPORTS-EQUIPMENT-Snowball/dp/B01N4G85O7/ref=sr_1_12?ie=UTF8&qid=1513703683&sr=8-12&keywords=snowball+maker

Kommer dessutom med en "snow brick maker" om man hade velat speeda på processen att bygga en vägg att gömma sig bakom. :)
Ida

2017-12-19 @ 18:04:24
Postat av: Camilla

Tor ser såå lycklig ut! Han är så fin er son!

Svar: Aw, tack! & han var SÅ lycklig över att äntligen kunna göra snöbollar - han har pratat om det sen den första snön kom i oktober & nu var det äntligen (nåja...) varmt nog för kramsnö.
Ida

2017-12-19 @ 21:37:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0