Animal lover...

Uppdaterar imorgon om den smått vansinniga fredagen jag hade, men för stunden - låt oss fokusera på den supermysiga dagen vi hade idag! Började dagen med att vi körde ut till the Donkey Sanctuary på morgonen. Tor har bett om att få åka dit i princip hela sommaren & nu var det äntligen svalt nog att det kändes OK att tillbringa ett par timmar kring lunch utomhus. Till skillnad mot tidigare år var dock Tor inte superintresserad av åsnorna, utan vi tillbringade merparten av tiden nere vid picnic-platsen:
Typ världens mest pitoreska plats, så inte mig emot. Sitter där & känner hur jag blir helt lugn i själen för en stund.  För Tor är det också en total happy spot av den här anledningen...
Jättestora koi... de största mäter nog lätt en 40-50cm & efter att Tor upptäckte att de gillar att äta kex var lyckan total. Vi tillbringade således en timme av dagen med att bryta kex i små smulor - himla tur att vi alla är så pass lättroade att ingen blev trött på det hela! Sen följde ett par timmar med att hjälpa en rad olika vänner & familjemedlemmar med en mängd små projekt samt cupcakesfika & så avslutade vi dagen med ett street party i närheten av Pauls föräldrars hus. Jag vet inte, är street parties något man överhuvud taget gör i Sverige? Här är det rätt vanligt, har varit på två den här sommaren med hade lätt kunnat gå på åtminstone en varje månad. I korta drag så stänger man av en hel gata för ett par timmar, kör lite musik (gärna live), låter ungarna kuta runt & blåsa såpbubblor & få facepaint, BBQ & olika typer av spel på gatan. Supermysig för gemenskapen i kvarteret & jag blir alltid så glad in i själen över hur mycket folk vi ändå känner här - i Toronto kändes det som om vi knappt kände en enda person på vår gata... I vilket fall, vi drack lemonad & pratade med en hel massa vänner samt nya människor & Tor... Tor fell in love...
En bearded dragon... skäggagam tror jag de heter på svenska... Barnet var helt förtrollat.
& sen förkrossat när han var tvungen att säga hejdå. Men ni ser ju, han var HELT trollbunden & grät typ hela vägen hem för att han inte kunde få en på direkten. Tillslut, efter att jag sagt att han kunde önska sig en av tomten (över min döda kropp) hulkade Tor fram "No mamma, then I have to wait for too long. I'm going to ask momo to get me one"... med andra ord, Tor har fattat att min mamma kommer hit & hälsar på i höst & han har också insett att grandparents är bra när det kommer till presenter... Han är inte dum den där lille....

Kommentarer
Postat av: Jo

Åh! Donkey sanctuary! Så mysigt 😊

Kram på er och lite extra till "stackars" Tor 😄

Svar: Men eller hur, världens myyysigaste!
& ja, det är synd om Tor - ingen get & ingen skäggagam. Sämsta föräldrarna. :D
Ida

2018-08-21 @ 11:24:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0