Of Course Families Belong Together!

På lördag åker vi som sagt in till Toronto & protesterar mot Trump & USAs invandrarpolicy. Är så ARG att jag bara måste in fastän jag i vanliga fall gör i princip vad som helst för att undvika stan. Fick paketet med våra "Families Belong Together" tröjor igår & blev klart tårögd när Tor frågade vad det stod & sen sa "But of course mamma!" när jag svarade. Så sjukt att en 3-åring vet, men inte den vuxna mannen som sitter i ovala rummet...
Nu övar vi på att ropa "familias unidas no divididas"!

Kommentarer
Postat av: Maria Årzén

Hejja er ni är så himla bra!! och har så himla rätt...det blir liksom bara värre och värre "over there" Skulle nästan värt en resa BARA för ett restaurangbesök hos den röda hönan.
Kramkalas och hoppas Pauls pappa kryar på sig.
/Maria

Svar: Usch, jag känner mig helt ärligt rädd när jag tänker på dem som håller i trådarna på andra sidan gränsen. Lite så där som när jag var liten & var rädd för ryssen...
Ida

2018-06-26 @ 21:50:57
Postat av: Gunilla N

Barn kanner mer an vi tror...en sadan liten fin kille ni har.
Gunilla N

Svar: De gör ju verkligen det - inte lätt att prata om den här typen av saker men vi försöker i alla fall förklara på ett enkelt sätt så att han vet varför vi åker in till Toronto på lördag. Så får vi se hur han reagerar på protesterna när vi väl är på plats...
Ida

2018-06-28 @ 21:13:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0