I think I might make it!

På lördag har jag min sista tårtdekorationsklass & nu mina vänner, nu är det viktigt att jag får till det - att jag går från halvfärdigt resultat till wawawom! För gör jag inte det så får jag underkänt & det har jag bara fått en enda gång i hela mitt liv - kemikurs på universitetet som sammanföll med att det tog slut med mitt ex, usel kombo - så det kan jag nu. Blir jag godkänd får jag dessutom ett certifikat, har nämligen tagit så pass många kurser att personalen på McCalls anser mig vara värd ett litet bevis som säger att jag inte är totalt usel på att dekorera tårtor. Motivation. OM jag nu får till det. Under morgonens cupcake-bak kom jag tacksamt nog på hur jag vill att toppen på tårtan ska se ut, så när Pauls föräldrar vinkats av satte jag igång... Någon som kan gissa vad det ska bli?


& så tillverkade jag en massa små turkosa blommor som jag kan använda till att toppa glasyrbågarna med. De behöver liksom ett avslut, annars blir det så rumphugget - vilket i sig är ett ord som man absolut inte vill förknippa med tårtor.

So. Nu känns det bättre, nu känns det som om jag kan infinna mig på McCalls på lördag & slutföra projekt fejkbröllopstårta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0