The game...

Köpte ju förövrigt Neil Strauss bok 'The game' på arlanda & nu har jag läst ut den. SCARY! Shit, vad jag blev skakad! Inte så mkt på grund av de moraliska värderingar som männen i boken har (sure, man kan alltid skylla ifrån sig, men i slutändan så måste man inse att man är ansvarig för att se efter sig själv) utan på grund av att jag känner igen knepen! Alltså, för att förtydliga, boken handlar om hur killar (spelar igen roll hur nördiga de är eller hur de ser ut) kan lära sig att plocka upp tjejer. & som titeln lite fint antyder gör de inte detta på grund av att de vill finna kärleken i sina liv utan pga att de vill få tjejerna i säng, ju fler desto bättre & ju hetare tjejen de lyckats lägra är desto mer respekt får de från nätverket (!)... 

Så här i efterhand kan jag alltså konstatera att vissa killar som jag stött på har kört med ett par av dess trick men jag har faktiskt varit med om att killar har försökt med hela kittet. Neggar (komplimanger som innehåller förolämpningar), små tricks, test & trollkonster samt utfrysningsmetoden... Jaaa, shit...   

image255
Topp - HM
Kjol - ASOS
Skärp - mammas
Strumpbyxor - HM; vita, stickade
Skor - Bianco; bruna kilklackar
Väska - Banana Republic 

Kommentarer
Postat av: Åsa

Kram tjejen!
Strauss' bok ÄR läskig, men intressant på något sätt. Man tänker efter en del. Hoppas du har det fint i Toronto!
-Åsa

2008-01-14 @ 09:24:53
Postat av: Ida

Verkligen! Sjalvklart finns det jattemanga trevliga killar dar ute som inte kor med galet psykologiskt mind game. Fast samtidigt finns det ju uppenbarligen sadanna som har sa pass lite respekt for andra manniskor att de inte skyr nagra knep for att manipulera fram det som de sjalva ar ute efter... Jo det ar bara bra har, ar sa lycklig over att jag har fatt mojlighet att flytta hit. Hur ar allt med dig? Funkar det bra i Kopparberg?
Kram!

2008-01-14 @ 17:20:32
Postat av: Maja

Den också :D

Haha, jag läste en artikel om det där. Och det fanns killar som lärde ut det där som var så himla stolt (det här skrevs alltså i en tjejtidning) över att de haft sex med kring 80 tjejer i ung ålder. De utmålades till idoler. Blää.

2008-01-14 @ 18:20:55
URL: http://missmor.blogg.se
Postat av: Ida

Nu ar jag ju inte sa dar vansinnigt pryd av mig men att ha haft ihop det med sa manga anser jag vara ett tecken pa att man saknar ngt inombords...

2008-01-14 @ 18:54:23
Postat av: Ida

Oki, inledningen pa det forra inlagget blev lite fel! :) Vad jag menar ar att jag anser att folk far gora vad de vill sa lange de inte skadar andra eller sig sjalva. & om man hela tiden maste omge sig med andra manniskor & soka bekraftelse sa ar jag radd for att man saknar ngt rent sjalsligt. Det kanns som om det ar ett uttryck for att man absolut inte klarar av att vara sjalv...

2008-01-14 @ 18:59:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0