Eeeh...panik!

Gardagens latt mest angestladdade ogonblick - Jorg testar SEM:en for att forsoka lista ut varfor vi har ett problem med filamentet. & medan jag star dar & antecknar kilovolt & 'mission currrent' varden kommer sa fragan 'Hur bra ar dina baskunskaper nar det galler elektricitet?'...

Moi - Eh, how do you mean?

& sa far jag en ritning av hela maskinen framfor mig & forvantas delta i en diskussion gallande alla miljoner sma bestandsdelar - & komma med ett forslag pa vart felet kan vara... Moi som de facto har tvingats skicka in en felanmalan gallande en glodlampa nar jag bodde i Lund kande val inte direkt att jag var on top of that problem. Men det ar faktiskt inte mitt fel - hela min familj ar mer eller mindre hopplost retarded nar den kommer till tekniska prylar...

Kommentarer
Postat av: Jo

Nu måste jag ju säga att det var ju inte glödlampan som så, utan att "koppen" runt om (har tappat riktigt namn) som satt stenhårt. Däremot finns det andra exempel, som det att din dvd inte fungerade eftersom skartkabeln mellan den o tv:n inte var ikopplad... =)

2008-05-03 @ 19:52:42
Postat av: Ida

Nej jag vet, men jag kommer aldrig att glomma vaktmastarens ansikte nar vi, tva sma blonda tjejer, oppnade dorren & bekraftade att vi inte kunde byta en glodlampa pa egen hand! :) Fast han fick allt igen nar han val stalldes infor problemet! :D

Hm, hade glomt bort den lilla incidenten. Ma & Pa har vid ett tillfalle kontaktat en elektriker for att laga tv:n - vilket han gjorde genom att sticka in kontakten i vaggen! Oh, so fun!

2008-05-03 @ 20:47:56
Postat av: Ida

Kupa, visst heter det val lampkupa? Blev mkt osaker jag med... Skyller pa for mkt sol!

2008-05-03 @ 20:49:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0