Isch...zero commitment

Idag var väl egentligen tanken att jag skulle vara lite solidarisk & trava iväg till det politiska doktorandmötet som hålls idag. Tråkiga saker ska avhandlas, så som om vi ska kunna rösta för att gå i strejk, hur våra lunchrum ska bli mer trevliga & främja en friskare miljö etc. Hade verkligen tänkt gå, men när klockan blev 5.30 pm drog bara hela min kropp ihop sig till en liten boll av ovilja. Finns nog få saker som engagerar mig så lite som denna typen av aktiviteter, jag finner det bara så bottenlöst trist. Däremot fann jag i princip allt annat oerhört intressant just vid halv sex då mötet började. Sällan har en artikel om coccolithophorer & deras biodiversitet fascinerat så mkt som just idag...


So, jag är hemskt ickesvensk & osolidarisk & tänker istället ägna resten av kvällen fram tills dess att pokern börjar åt att kitta upp mig på lite öl (Tankhouse hoppas jag på!) samt trava hem & de facto laga middag. Ja & så var jag ju tvungen att ta en vända & fota min nya klänning från Forever 21, mkt viktigt! :) Nu, off! Beer Store! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0