Bekräftat...

Som tidigare nämnt så faller små pojkar & gamla män som furor för mig. Detta bekräftade trippen ut till Bon Echo gånger 10. Mitt absolut största fan där ute var nämligen 8 årige Lukas & 74 årige Helmut... Lukas var ungefär tidernas sötaste åtta åring, & han & jag tillbringade rätt mkt tid med att prata om dinosaurier & hajar (han vill forska om hajar när han blir stor) & han gav mig lektioner i hur man sågar ved samt grillar marshmallows. Den sista marshmallowen jag grillade åt honom fick betyget tripple A tripple plus & efter det kände jag att jag var fulländad som människa. :) Vad gäller Helmut så är han en levande legend här i östra Kanada & klättrar 5.3/5.4 utan rep & i kängor när andan faller på. Oh, & så har han pacemaker också... Helmut blev omåttligt förtjust i mig & förklarade att jag var en perfekt kombination, inte bara vacker utan också kapabel att klättra. Mitt under en diskussion (efter rätt mkt vin) utropade han så 

'Oh, you're shining! Your one of the people that will always catch attention!' sedan gav han mig en kyss mitt på munnen innan han fortsatte 'You are simply a wonderful woman!' 

Ehum, mkt oväntat men mkt underhållande... :)


Kommentarer
Postat av: mgs

Haha, neeejs! Min fråga är då: Invandrade Helmut under andra världskriget till nordamerika pga att han är jude och för att han var en framstående fysiker?



Känns som det skulle vara ett troligt koncept.

Känns så...



Krutgubbe är han då fan!



Pusss



2008-09-16 @ 01:58:31
Postat av: sQ

haha

2008-09-16 @ 14:02:10
Postat av: Ida

Bror - Jag vet inte exakt när han kom hit men andra världskriget är nog lite för tidigt. Helmut kommer förövrigt från Österrike & åker tillbaka till Alperna en gång per år för att klättra. Jag ska höra mig för om fysikerbiten... :)



sQ - Jepp, det var rätt roligt!

2008-09-16 @ 18:39:58
Postat av: ma

Oh, vad Lukas måtte känna sig uppskattad, kompetent och nöjd. Ungefär som 4-årige Josef som satt på samma sten med dig när ni fiskade i Vänjaurträsk i timmar.

2008-09-16 @ 21:09:21
Postat av: Ida

Skratt, jo det var nog lite i den stilen! Tydligen brukar han undvika andra än de han känner i vanliga fall, vilket gör det lite extra kul att han tyckte om mig så mkt! :)

2008-09-16 @ 23:08:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0