Mardröms granne...

Oki, har ju haft min beskärda del av grannduster under mitt liv - men igår... SHIT! Kom hem till huset vid 6-snåret & på dörren sitter en lapp. Inget namn på, så jag kikar. Visar sig vara ett meddelande från Maxine, vår granne till vänster. Hon informerar oss om att hon under dagen haft gubbar över som sågat ned en del grenar samt det gigantiska vinet som vuxit så vackert på baksidan av huset. Sedan skriver hon "Jag vet ju att du gillar vinet, så jag sparade lite åt dig. Det hänger lite fritt på din sida nu - så där som jag tror att du kommer att tycka om". Knatar iväg till baksidan & jag svär, min haka föll ned & slog i bygeln på min bh. Vad hon har gjort är alltså att masslakta vinet, som växer på hennes sida av staketet, men lämnat alla förgreningar på Isoldes sida helt orörda...

 

Vilket naturligtvis gör att hela schabraket mer eller mindre har trillat ned över Isoldes trädgård. Svårt att ta en bild på, men det ser helt otroligt hemskt ut. Helt ärligt så har jag lust & gå över & bara skrika åt henne, för man gör bara inte så, & framförallt inte mot en granne som aldrig gjort dig något ont! Markatta! 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja, det ser trist ut! Vad sade Isolde?

2009-04-18 @ 21:43:51
Postat av: Ida

Hon gick ut i köket & tappade upp ett extra stort glas vin.

2009-04-19 @ 07:02:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0