P-piller i köket...

Alltså, jag vet inte om det bara är jag som är helt uppskruvad för tillfället eller om jag är grymt gammeldags - men är det bara jag som tycker att det är konstigt & olämpligt av Julia att förvara sina p-piller i köket? Inte på sin egen hylla heller, nej, nej. Hon har röjt upp en plats på Isoldes stora hylla & klämt in en bunt medicin burkar mellan senapsflaskorna & bakpulvret. Längst fram tronar hennes p-piller, inte i sin kartong utan i sitt lilla folie & plast hölje. Jag försöker tänka att det egentligen inte alls är så konstigt, men så börjar jag tänka mig in i olika scenarion & då fungerar det liksom inte längre på min normalhetsskala (som är rätt VID kan tilläggas!):

 

1) Moi röjjer en plats på kryddhyllan hos Pauls föräldrar när jag är & hälsar på

2) Eller så gör jag det hemma hos farmor i sommar...

3) Jo sätter ut en liten speciell p-piller korg på köksön i sitt korridorkök

 

Paul tycker att jag ska trycka ut alla tabletter i vasken. Min kommentar på det "& så kan jag skeda in mjuk kattmat i de tomma tablettutrymmerna & sedan vika tillbaka folien!". :) Skämt å sido, funderar dock starkt på att printa ut min lista & ge den till henne eftersom hon de facto frågade vad jag hade för specifikt problem med henne. 


Kommentarer
Postat av: Jo

Printa ut den, hon frågade så det är nästan att göra henne en tjänst. Faktiskt.

2009-04-30 @ 17:29:36
Postat av: Ida

Det är faktiskt Pauls inställning också, jag ser det mer som ett trevligt litet sätt att rucka på hennes narcissistiska tillvaro!

2009-04-30 @ 18:05:01
Postat av: sQ

PRINTA!

2009-05-01 @ 19:39:19
Postat av: Ida

Redan gjort! Blir min sista lilla avskedshälsning till henne!

2009-05-01 @ 19:54:56
Postat av: sQ

Bra, den är välförtjänt... Förövrigt hysteriskt kul (eller kanske tragikomiskt) inlägg om p-pillrena...

2009-05-01 @ 20:25:25
Postat av: Ida

Man bockar & tackar! :) Är ju bara att kontatera att Julia på intet sätt & vis är lämpad till att bo med andra människor...

2009-05-01 @ 20:36:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0