En lektion i lite allt möjligt...

Martin, min andre handledare, kom på blixtvisit idag. Vid halv fem svängde han in på mitt kontor för ett litet (läs mkt) improviserat möte. Anyway, med Martin känns det ändå rätt bra att ha möten även om man nu inte är så där 100% förberedd som man kanske önskat. Det är liksom som att prata med ens äldre farbror om lite ditten & datten & så kanske ett uns allvar. Dagens lilla pratstund involverade bla en 15 minuter lång berättelse om Shells historia som tydligen bottnar i den viktorianska erans förkärlek i exotiska snäckor. Vilket i sin tur bottnade i en kombination av för mkt tid samt för mkt pengar för ens eget bästa (enligt Martin då). I slutet av historielektionen, som även involverade en utläggning om namnen på Shells fem första skepp (samtliga namngivna efter...snäckor! Oh vilken chock!), blev Martin helt plötsligt knäpptyst. I en minut eller så satt han helt stilla & moi bara satt där tyst jag med eftersom jag inte riktigt kunde lista ut vad jag förväntades göra...

Martin - Oh darn, now I've done it again... sometimes I just start to talk and then I can't remember why it was important in the first place!

Jag gillar Martin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0