Me and my Olympus...

Igår var jag på kurs för att lära mig bemästra min Olympus lite bättre. Dessvärre visade det sig att en PhD-student kan lära sig väldigt mkt under 1½ månads tid om bara intresse finns. Fem minuter in i lektionen var moi således gravt uttråkad. Dvs, tills vår instruktör missade en viktig grundläggande funktion, då blev det plötsligt intressant igen. Upp med handen & sedan korra! :) Cirkus 45 minuter in i kursen suckade Glen lite ledset & förklarade att han kände sig lite överflödig eftersom jag kunde själva kamerans funktioner bättre än honom. Försökte få honom att känna sig lite bättre genom att förklara att jag mest har koll på alla funktioner, inte så mkt själva tänket bakom. Glen såg lika ledsen ut för det...


Så här i efterhand måste jag dock konstatera att det var rätt givande. För det första har jag numera koll på alla fokus alternativ, dessutom känner jag att jag numera begriper det här med shutter speed - very good! Dessutom så hoppas jag ju att han som tog detta kortet på mig också snappade upp något...eller så får jag leka Glen & tala om för honom att han måste ända vitbalansen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0