Ska vi?

Igår var jag & han som alltid får mig att le & tittade på ett hus... för andra gången. Det är väl kanske inte det vackraste huset i världen & flyttar vi dit innebär att jag kommer att få börja åka tunnelbana till jobbet med det har sina fördelar också:

1) Hyra på $1200/månaden (jag betalar 500 bara för mitt rum nu)
2) Trädgård både på fram & baksidan
3) Tre sovrum på övervåningen, samt fixad källare
4) Egen tvättmaskin & torktumlare!
5) Två badrum
6) Ligger precis bredvid en park
7) Inglasad veranda med plats för ett litet frukostbord
8) Världens trevligaste äldre portugisiska par som äger huset. De har erbjudit mig att lära mig prata portugisiska & hon är sömmerska & förklarade att hon kunde sy vad jag än ville - inklusive bröllopsklänning...
9) De förklarade även att vi har fri tillgång till deras hus i Portugal ifall att vi vill åka dit på semester


Vad tycker ni?

Kommentarer
Postat av: Jo

Oj! Vet inte riktigt vad annat jag kan säga än; oj!

Men det är ett bra oj =)

Puss!

2009-02-02 @ 20:59:39
Postat av: Ida

Jo... oj... Mer utförligt nu! Är det ett oj för att du är chockad över att vi funderar på att flytta ihop? Eller för huset? Eller för att jag funderar på att flytta ifrån mitt älskade Pst Sq?



Puss!

2009-02-02 @ 23:33:42
Postat av: Maja

Oj.. säger jag med. Jag blir förvånad, men va roligt för dig :D Är så himla glad för din skull. Huset såg jättegulligt ut!

2009-02-03 @ 08:09:11
URL: http://missmor.blogg.se/
Postat av: Martin

Kul!! Var ligger det någonstans? Kram!

2009-02-03 @ 08:11:26
Postat av: Jo

Oj som i att ni funderar på att flytta ihop i hus. Hus blir så väldigt mer seriöst än bara en lägenhet =) Men jag tycker att det är jättekul o jag är glad för din skull =)

Puss!

2009-02-03 @ 09:39:55
Postat av: sQ

Wow. Blir nog jättebra! (Gästrum! =) ) Men oj, för att jag håller med Jo, hus är läskigt. Inte så mkt för seriösitetsfaktorn utan mer för vuxenpoängen... ;-)

2009-02-03 @ 12:52:58
Postat av: Ida

Maja - Tack! Vi har pratat om att flytta ihop ett tag nu & detta huset bara 'dök upp'!



Martin - Ish, det ligger långt åt helsike med mina mått mätt. Jane & Annette... Kram & grattis i efterskott på födelsedagen!



Jo - Förvisso, men det är ungefär detta årets kap på bostadsfronten. I Annexet, där jag bor nu, får du en källarlägenhet med ett sovrum för ungefär samma pris...



sQ - Självklart! Så nu finns det inga undanflykter längre! :) Alla som vill komma & hälsa på får ju ett helt eget rum! Oki, det är väl rätt mkt vuxenpoäng - fast vi hyr ju bara! Det är när man börjar köpa fastigheter tillsammans som det blir VÄLDIGT seriöst! ;) Kram & hälsa Viktor en massa!

2009-02-03 @ 17:56:13
Postat av: Sandra

Vad kul det kan bli med ett "eget" hus. Då blir det kanske mer ens eget hem och sen finns det mer man får bestämma över, som inredning :). Hur känns det med huset som ni kollade på? Stämmer det för er? Jag hoppas ni får det underbart ihop! Kram! p.s jag har gjort en egen blogg, dock under uppbyggnad...

2009-02-03 @ 19:38:05
URL: http://sannashome.blogg.se/
Postat av: ma

Punkt 9! Har du ev där tillgång till extra rum?

2009-02-03 @ 20:52:01
Postat av: Ida

Sandra - Det känner jag också, lite dockskåp i megaformat! Moi har redan börjat bunkra upp med inredningstidningar! Först när vi såg huset utifrån sa vi båda 'nja', men sedan kom vi in & ju mer vi var där inne desto bättre kändes det. Som det är nu känns det verkligen som 'vårt hus'! :)



ma - Frågade inte, kändes lite girigt att göra det precis som man fått erbjudandet... :)



2009-02-03 @ 21:55:33
Postat av: sQ

Hmpf... om du ska hålla på så dær får du bo ute på vår extra balkong om du kommer och hælsar på ;-)

2009-02-04 @ 12:09:50
Postat av: Ida

Skratt! Jasså, extra balkong till & med... :)

2009-02-04 @ 19:19:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0