I love The ROM

Igår hade jag förövrigt en helt underbart bra dag på The ROM. Undervisade först i en timme & sedan hjälpte jag studenterna under den två timmar långa laborationsdelen. & de tyckte alla att det var jätteroligt, de frågade en massa bra frågor & efter mitt föredrag fick jag till & med en liten applåd! :) Jean-Bernard tyckte att jag gjort så bra i från mig att han sedan insisterade på att jag skulle följa med honom & tre av hans PhD-studenter ut & dricka öl. Hade supertrevligt, drack en massa Creemore, åt tapas & bara pratade, pratade, pratade. En av de roligaste kvällarna på riktigt länge! Känns lite som om  jag äntligen hittat en jobbgrupp som jag också tycker om & kan umgås med. Har saknat det så himla mkt så just nu skuttar jag runt på små moln! :) Sedan är det ju en lätt fantastiskt känsla av att verkligen vara den person som guidar runt elever på The Royal Museum of Ontario... tänk vad livet är spännande & oförusägbart ändå! 

 

Kommentarer
Postat av: ma

Fantastiskt är det rätta ordet i sammanhanget, tillsammans med ordet MOD, att våga möta utmaningar.

Lycka till med din 'lilla grupp'. Det är bra med dragkraft och stöd från andra också.

PS: Vi tackar för paketet. Pa kan tänka sig att komma dit för att jaga.

2009-01-17 @ 10:52:34
Postat av: Ida

Tack! :) Min lilla grupp är på 24 elever detta året, vilket är mkt trevligt jämfört med förra året! Vad roligt att ni blev glada!

2009-01-17 @ 23:28:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0