Que Canada?

Jag vet att jag tjatat om detta tidigare men fortfarande är är jag ett enda stort frågetecken när det kommer till denna frågan - hur i helsike kan man bo i ett land som Canada & inte förstå värdet av att bygga ordentliga hus?! Idag är det varmt, bara minus 7 grader, & man hade ju kunnat tycka att detta hade varit oki om det nu inte varit för att mitt hus är svinkallt. Mitt rum råkar dessutom vara det kallaste rummet i hela huset & varje morgon när jag huttrande skakar mig upp ur sängen ser mitt fönster ut på detta sättet...


Rimfrost på rutorna ska man fan bara ha om man bosatt sig i ett icke uppvärmt uthus alternativt köpt på sig en sprayburk inför julen!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vi, Mgs och jag, gjorde samma upptäckt när vi var där, de kan inte bygga hus. Kan du få ett element in i ditt rum?

2009-01-27 @ 19:18:48
Postat av: Ida

Men mitt rum är ju så litet att ett element inte direkt går att smyga in så där smidigt. Nej, tänker huttra mig igenom de kommande månaderna & så får vi hoppas att nästa ställe inte är så himla kallt... :)

2009-01-27 @ 19:32:00
Postat av: ma

Ja, det hoppas jag med, men det är ett par kalla vintermånader till att huttra på - speciellt när du vant vid värmen i svenska hus och hem. Varmt kram, ma

2009-01-27 @ 22:00:07
Postat av: Ida

Jag vet, pip - saknar svenska element som man kan vrida upp efter behag för att uppnå den där nära bastukänslan som jag eftersträvar under vintertid...



Kram!

2009-01-27 @ 22:31:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0