Så nära!

Igår på TCA lyckades jag överrumpla inte bara mig själv utan också Paul & Jaime. Sedan någon vecka tillbaka finns där nämligen en 10+ travers som de anser vara helt fruktansvärd & ond. Har duckat den de senaste gångerna jag varit där, men igår fick jag något slags ryck inför sista rutten & bestämde mig för att åtminstonde försöka mig på traversen. Sakt & gjort, jag knöt in mig & förkunnade att med tanke på att Paul trillat av två gånger bara på den biten så var jag nöjd om jag tog mig igenom den över huvud taget. Sedan vet jag inte riktigt vad som hände, kanske kanaliserades den inre klättraren i mig till fullo, för jag klättrade hela väggen ända upp till näst sista greppet helt felfritt utan att pausa... Näst sista greppet: då gled min hand & jag förlorade min högra fot & sedan hängde jag där jag hängde... Har nog sällan varit så arg som jag var just då. Ett enda grepp till & jag hade klättrat min andra felfria 5.10+ & dessutom on-sight! Efter att jag andats mig igenom den värsta ilskan svor jag högt på svenska, sparkade på väggen & beslutade mig för att nästa gång, då jäklar! Väl nere bara tittade Paul & Jaime på mig & sedan förklarade de att mina leder är gjorda av gummi & att det var därför jag 'bara flög' genom traversen. :)  

Kommentarer
Postat av: Jo

Grattis!!! Och det är alltid roligt att överraska sin omgivning =)

2009-01-27 @ 23:15:05
Postat av: Ida

Mkt! :) Själva rutten kändes närmast sjuk, jag visste att det var svårt men alla rörelser fungerade så bra att jag verkligen bara flöt genom alla svårigheter. Förutom det där näst sista jäkla greppet då, det måste jag jobba på.

2009-01-28 @ 16:19:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0