13300 steg...

Lampan till mitt mikroskop dog idag. Lösningen på problemet... Jörg skickade iväg mig för att köpa en ny "i vilken hardware affär som helst!". Visade sig inte riktigt stämma, den specialla typ av glödlampa som jag behövde fanns icket att uppbåda i någon av de sex affärer jag gick till. Sex affärer & två timmar senare anlände jag svettig till kontoret & fortsatte mitt sökande med hjälp av telefonen. Cirkus femtiofyra telefonsamtal senare lyckades jag via källor till källor hitta the mother load - affären "Microlights". Ringer upp & får en liten utländsk farbror på tråden. Efter 15 minuters monolog om glödlampor förklarar han sedan att de bara har öppet måndag till fredag & att de stängt för tio minuter sedan... Vid det laget kände jag mig verkligen som Nasses ballong. MEN! Så händer det, gubben förklarar att jag låter trevlig så det är klart att jag ska ha min lampa i vilket fall! Så nu är det ordnat så att jag kan ringa upp honom 10 minuter innan jag är ute vid hans affär & så pinnar han dit & öppnar upp enkom för mig! Åh, lycka, lycka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0