No gas...

Det är lite kyligt i huset just nu. På ett eller annat sätt har nämligen inte våra gasräkningar betalts, så gasbolaget stängde helt tvärt av alltihop. Japp. Ingen värme pga obetalda räkningar, mitt svenska jag vrider på sig i obehag & skam. Det känns så där helt sockenbetonat, ni vet, på den tiden det var skam att inte ha råd att måla huset med falurödfärg & man bara köpte köpebröd till begravningar för att lite smådesperat visa att man visst hade råd.

 

Nu beror ju inte vår avstängning på att vi inte har råd att betala gasen, snarare på ett av två följande alternativ:

 

1) Räkningarna går till vår hyresvärd Joao, vars engelska ju är som den är... Dvs, bäddat för missförstånd

2) Räkningarna betalas av Paul, vars närminne ju är som det är... Dvs, bäddat för missförstånd

 

I skrivandets stund försöker vi (& med vi menar jag Paul...) ordna upp det hela. Jag drar mitt strå till stacken genom att inte klaga högt samt försöka upprätthålla en lite småskämtsam attityd till det faktum att vi för tillfället inte har varmvatten...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0