Inte illamående, men...

väldigt trött blir man av sjösjukepiller. Jag höll i gång halvbra ute på havet (för jo, vi kom ut) men väl tillbaka i labbet var det goddag yxskaft. Helt sönderbombad kände jag mig. Båtturen gjorde i vilket fall dagen, så mycket roligare än så har man det inte här på Tvärminne. Som förövrigt ser ut så här från sjöss ifall att någon undrade...


Ute på havet roade vi oss med att samla vatten. Massa massa vatten. Allt för att få tag på så mycket plankton som möjligt. Dinoflagellater för att vara mer specifik.

Som vi tappar från dessa rör. Typ. Lite förenklat. I vilket fall, det blir en massa slaskande med vatten i sen augustivind...

Så mina händer checkade ut & förkunnade att de inte villa vara med längre. Nope. De ville vara någonstanns varmt, typ Brazilien eller Australien. Eller varför inte Hawaii? Eller kanske de bara kunde få lite punch för att tina upp? Men icket, det blev en armhåla var för dem & lite stela åkerbrasor inne i kajutan. Tvärminne bjuder INTE på glamour. Men rätt fint kan det vara imellanåt...

Helt förbaskat fint faktiskt. Tillbringade ju lite tid i Finland som barn, men så här vackert minns jag det inte. Det var mer bastukorv & smått igenvuxna torp. Inte skärgårdsidyll & ultimat fotoljus.

Kommentarer
Postat av: ma

Nu har jag hittat på kartan exakt var du befinner dig. Det är så långt söderut du kan kommma i Finland, och där har jag aldrig satt min fot på. Den finska presidenten har sin sommarresidens i de trakterna och det anges vara mycket naturskönt område. Passa på att försöka varva ner och vila upp dig där, efter en intensiv vårtermin på UT och sommarperiod. Jag känner inte igen dörrproblemet som något specifikt finskt? Kram M

2010-08-28 @ 10:03:32
Postat av: Ida

Men MAMMA! Varför har du aldrig talat om att Finland sjunger ut sommaren? Lite sorgligt var det ju, men väldigt väldigt fint. Jag tror att det var första gången som jag känt mig stolt över att ha en finsk anknytning. Inte så att jag menar att det är något jag skäms för i vanliga fall, utan att det mer är något som jag inte tänker på. Men ikväll kändes det i bröstet. KRAM!

2010-08-28 @ 21:47:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0