Regntungt norrland...

Det regnar i norrland. Massor. Men det gör inte så mycket för:

1) Jag är hemma & det är det absolut viktigaste
2) Det är bara mamma, Magnus, Paul & jag här så allt är avslappnat & det spelar inte så stor roll om vi inte kan flänga runt som skållade råttor & titta på sevärdheter
3) Jag har nya fina regnkläder - införskaffade för Kebnekaise

So, jag roar mig med att pyssla med min Mac, ordna upp min budget (jo det måste man ha på sommaren när man ligger ute med en miljon flygresor som man sedan måste kräva tillbaka av sina handledare), boka lite tågbiljetter & fylla i ansökiningformulär för hur mycket labbutrymme jag kommer att behöva i Finland. I vilket fall, är i det närmaste färdig så nu är tanken att ma & moi ska dra ned på stan. Mer Kebnekaise utrustning måste införskaffas & så tänker jag snurra in på Åhlens rea. Det är SÅ himla billigt & i Toronto är det ju ändå ingen som fattar att man knatar runt i samma tråkokläder som alla andra i lappmarken.

Kommentarer
Postat av: Jo

Hej kära vän! Ber om ursäkt för att jag glömde gratta dig på din födelsedag så (lite i efterhand...): grattis! Grattis!! GRATTIS!!! Hoppas du hade en bra dag o allt =) Vad är detta med Finland? Har du inte (vad jag kan påminna mig om) skrivit nåt om. Do tell =)

Puss!

2010-08-11 @ 23:24:12
Postat av: Ida

Tack Jo! Det var en bra dag, men sen har det varit lite mycket. Farmor blev dålig & åkte in på sjukhus & stackars Totte fick åka in akut för förstoppning (hårbollar). Han var väldigt nära att dö, så det blev operation & nu knatar han runt med tratt & går på diet. Kebnekaiseturen var oerhört bra för mig - satte fokus på annat. Ikväll åker vi till Umeå, stannar över natten & sedan flyger jag till Finland för två veckors fältarbete. Ska hänga på en fältstation ute i skärgården, rätt trevligt! Kraam!

2010-08-22 @ 10:44:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0