Cold paws!

Mammut kan inte riktigt bestämma sig för vad han tycker om vintern. Å ena sidan är det ju grymt kul att jaga vantar & döda omslagspapper. Å andra sidan är det kallt ute. Liten, som tycker om att sitta ute i solrummet & kika på yttervärlden, har fått lära sig att det inte fungerar att vara ute hur länge som helst när det är minusgrader på termometern. Detta gör honom lite småfrustrerad & väldigt fluffig. Extra fluffig blir han om man de facto tar ut honom i trädgården. Vi tror att 50% av fluffet består av pur förvåning över det där konstiga vita på marken. Det där som gör att man måste lyfta tassarna högt, högt & skaka på dem emellanåt.


Alltså, jag är inte dum - jag VET att hela helsiket kommer att bryta ut den dagen vi bär in julgranen i huset - men just nu är det en av de saker jag längtar allra mest till. Förstå hur lycklig han kommer att bli! Ett träd! Inomhus! Det kan inte bli bättre för små kissekatter. Själv har jag också en sak att se fram emot - vi ska ge oss ut på en liten road-trip över nyår, jag behöver komma bort från Toronto & se något nytt. I annat fall kreverar jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0