Ida vs BMO...

Har peppat mig själv med 40 vändor i poolen - för i eftermiddag smäller det. Bankmöte med Bank of Montreal, UTRCC´s bank. Så här ligger det nämligen till. Alla har lämnat kåken för julen, därför fick jag det senaste bankutdraget från BMO i min brevlåda istället för att det som vanligt går till vår kassör. Öppnar upp & inser att vårt konto står på nästan $200 minus. Detta kändes ju lite så där. Mest för att vi 1) inte satt in några pengar på kontot än 2) inte köpt något med kortet eftersom alla våra medel just nu är i cash. Eftersom jag är usel på bankpryttlar fick Paul ringa & fråga vad dessa röda siffror kom ifrån. Visar sig att banken tagit en utgift på $37 för det check-häfte de skickat oss. Eftersom inga pengar fanns på kontot har de sedan dragit en straffavgift på $45 var 12e dag. Detta har vår kassör alltså inte lagt märke till (???) & nu befinner vi oss alltså i ett läge där våra tillgångar inte överskrider våra utgifter... However, jag tycker faktiskt inte att detta är ett ok förfaringssätt. Till att börja med informerade de oss aldrig om att checkarna skulle kosta oss något. So, nu är jag rätt heligt förbannad. På BMO, på vår kassör & på alla andra i styrelsen som fått åka hem över julen & inte behöver ta itu med den här typen av skit. TACK & LOV har jag Paul som min klippa. Han är expert på att ta tag i obekvämligheter som detta & backar inte. Dessutom är han så bra på konflikter, han håller huvudet klart & behåller samma röstnivå samtidigt som det är absolut helt hundra klart att han är ytterst kritisk & missnöjd. Jag... ja antingen blir jag så upprörd att jag börjar gråta av ilska eller så blir jag överkörd (i frågor som jag inte känner mig säker på dvs). Fast med Paul som back up känns det faktiskt helt oki, känns som om jag kan tackla detta!

Kommentarer
Postat av: sQ

Hej sötnos! Ska du vara kvar över jul!? Då är det tur att man får grötris av tomten  Kram!!

2010-12-17 @ 22:04:55
Postat av: Ida

Jo jag ska ju det... Snyft. Jag får väl se till att vara konstant tipsy. Fast grötriset gjorde ju sitt till för att få mig att bli mer uppåt. Imorgon skajag testbaka vörtbröd. Förra gången (2 år sedan) sket det sig ju totalt, men jag tänker att det kaaaanske kan gå vägen den här gången eftersom jag lagt beslag på riktig jäst denna gången. Vart firar ni jul? Kram!

2010-12-18 @ 00:41:10
Postat av: ma

Usch!

2010-12-18 @ 20:57:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0