Kitteh names?

Jaha... Det känns ju lite jobbigt att vår lilla gullebulle inte har något namn ännu. Eftersom Paul bara föreslår dumma namn (Dylan - oklar motivation, Meatloaf - för att han ser ut så när han sover) känner jag att jag behöver lite hjälp utifrån. Dessa är mina förslag så här långt:

 

1) Mr. Muggles - för att han älskar att pussas!

2) Mammut (uttalas Mamoth) - för att han är så stor & lurvig + att pappan heter "Elephant Man"

3) Beecroft - Jaimes efternamn, för att han är så cool & lugn

4) Barnaby - efter vår kära Murder in Midsummer karaktär

5) Paddington - för att han är en liten nallebjörn

 

Paul vägrar Beecroft & Mr. Muggles så de loppen känns lite småkörda. Just nu tror jag att det lutar mest åt Mammut. Vad tycker ni? Ni ser ju lite trenden när det gäller namn så det blir ingen "Fluffy" för att han har lång päls eller "Smudge" för att hans nos är mörkare.


Kommentarer
Postat av: mgs/ma

Gullebulle - utmärkt kattnamn!

2010-02-02 @ 20:07:10
Postat av: Ida

Um, jag tror ju inte att Paul direkt kommer att acceptera det namnet...

2010-02-02 @ 21:02:02
Postat av: mgs

Ehm..

1. Torsten den Andre - Av naturlig anledning

2. Sir Sleep-a-lot - -II-

3. Moby - För att han är vit(?)

4. Vanilla Thunder - -II-

5. Storm Trooper - -II-

6. Colgate - För att han är skinande vit..



Krisar det så kan nu ju alltid köra en Robinson Cruseo on his ass och döpa honom efter dagen ni fick pälsstyret.

2010-02-02 @ 22:55:53
Postat av: Ingrid

som lärd geolog måste vi ju inse att mamuten kom innan elefanten, och därför blir ett svårt val. har darför i kollat upp vad elefant heter på andra intressanta språk så föreslår att itteh bitteh kitteh heter något av följande:

Zilonus (Latviska)

Kokiri (Koreanska)

Domrey (Kambodja)

Hathi (Hindi)

Dramblys (Litauen)

eller min favorit Japanska : Zo!

Lycka till med fluffy

2010-02-02 @ 23:47:22
Postat av: Ida

Hm... Tack för förslagen, good points from both of you. Paul suger ju på namnförslag så det känns skönt att ha folk som kommer med vettiga uppslag (gillade ditt Moby bror, Torsten 2 är dock uteslutet eftersom det inte existerar en Torsten 1. Det är Totte som gäller!).

2010-02-03 @ 00:07:13
Postat av: mgs

Moby passar ju bra eftersom både sångaren och valen är vita. Dock är jag lite svag för vanilla thunder :)

2010-02-03 @ 00:09:45
Postat av: Ida

Nja, tror inte att vi vill ha ett dubbelnamn. Mr. Muggles är nog så långt vi kan sträcka oss på den fronten. Liten kisse fyller 6 månader på lördag (är född den 6 augusti!) så tills dess måste vi ha bestämnt oss för ett namn. Går ju inte att fira sin half-birthday utan namn!

2010-02-03 @ 00:56:02
Postat av: Jo

Jag är ju usel på att ge förslag men kan säga att av de som nämnts är mina favioriter:

Barnaby

Sir Sleep-a-lot (otroligt gulligt men kanske inte så praktiskt)

Kokiri



Kram!

2010-02-03 @ 11:11:28
Postat av: Ingrid

Jag rostar annu en gång starkt på Zo, kort och praktiskt och gulligt.

2010-02-03 @ 15:51:04
Postat av: Ida

Nja, det låter lite för likt zoo. Då tycker jag bättre om Kokiri. Vi får helt enkelt se. Vår lilla space cadet fyller 6 månader på lördag så tills dess MÅSTE vi ha kläckt ett namn!



Kram alla!

2010-02-03 @ 17:05:41
Postat av: Ingrid

ahh jag tankte alltid att utalet var mer zoooh, som i borjan på Zoe...typ "zo how you doin?"

2010-02-04 @ 13:38:12
Postat av: sQ

Åh så sööööt! Kokiri var gulligt, annars Barnaby - go morden i Midsummer! :-)

2010-02-04 @ 13:55:40
Postat av: Ida

Det blir dop på lördag!

2010-02-04 @ 15:01:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0