Deprimerad kitteh...

Mr. Cuddles blev av med två rätt viktiga beståndsdelar igår. Han belönades med två saker:

Ett diplom &...

en tratt. Alltså, först skrattade jag så att jag höll på att dö när jag såg honom - han såg ju så rolig ut! Sedan insåg jag att Mammut i en tratt är ungefär lika lycklig som mannen i järnmasken. Stackars liten! Han är helt deprimerad & bara ligger i en liten ledsen hög i soffan. Då & då går han upp & vankar runt lite, smäller sin lilla plastkon i trösklar & låga möbler. Så tar man av honom tratten (det får vi om vi vakar över honom som en hök) & vår lille glada kisse kommer tillbaka på en gång. Isch, en dag till - sedan åker konen. Vi längtar allihopa!

 


Kommentarer
Postat av: mgs

HAhaha! Den där Certificate of Bravery såg ju faktiskt inte helt dum ut, bästa skriftliga kvittot -10

2010-03-24 @ 18:27:50
Postat av: Ida

Du, vi fick ett brev också... Det började "Hi, today I had a very eventful day - I got fixed!" eller något snarlikt. Oerhört underhållande! Måste kolla upp exakt vad de skrev när jag är hemma...

2010-03-24 @ 21:04:19
Postat av: ingrid

gud jag tror ni har den sötaste katten i världen! gah! så himla fin!

2010-03-25 @ 14:25:12
Postat av: Ida

Tack tack! Faktum är att de som jobbar på djursjukhuset ÄLSKAR honom för att han är så söt & kelig. När Paul plockade upp honom sa sköterskan att så fort Mammut vaknade upp ur narkosen så var det bära runt fest - alla ville kela med honom så att han inte skulle vara rädd tills vi kom! :)



& bror... här kommer de första raderna ur hans brev: "Today was a very eventful day! I had a Neuter performed on me this morning. You would have been proud to see how brave I was". Sedan följer lite skötselinstruktioner & dylikt, men är inte början bara klockren! Satan i gatan, den attityden måste jag försöka skaffa jag med! Typ "Today was a very eventful day! I had a filling done at the dentist, got food poisoning at lunch and got hit by a car on my way home. You would have been proud to see how brave I was!"

2010-03-25 @ 14:37:23
Postat av: mgs

haha, komiskt guld! Skulle inte vilja discharged:ad från ett sjukhuset med dom breven, helst inte den första. Men tänk om man vaknade upp efter en feeet jävel till utekväll i typ nowhereland och sen hittar ett brev där det stod typ "Last night was a very eventful night! I had a internal organ removal performed on me that night. The non-hispanic staff put spoons back in where your organs used to be. You would have been proud to see how brave you were."

2010-03-25 @ 22:11:20
Postat av: Ida

Skratt! Nej, ett sånt brev hade ju inte varit helt optimalt! En annan rätt usel variant hade väl varit "Today was a very eventful day! I got chemically castrated by the government in order to facilitate the control on population dynamics."



Vad tycker du föresten att vi ska göra med Mammut´s diplom - är underhällningsvärdet tillräckligt högt för att motivera inramning & upphängning över hans kattlåda?

2010-03-26 @ 13:12:06
Postat av: mgs

Jag tror lätt att mammut skulle vara fett proud över det

2010-03-27 @ 11:30:27
Postat av: Ida

Vi får se vad vi kan göra...

2010-03-27 @ 20:23:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0