Renovering...

Som vanligt håller Paul & jag på med projekt "hus". Det är ett ständigt tapetserande, IKEA-åkande, fönsterputsande, möbel-letande från vår sida. Igår var vi ute på vischan & kikade runt i små antiklador. En stol kom vi hem med, lägger upp en bild på den så fort vi klätt om den. Har nämligen bestämt mig för att det inte kan vara så himla svårt, lite ny stoppning & ett fin tyg, en häftpistol & lite google anvisningar & så borde det vara klart. Just denna dagen kommer dock att ägnas åt vår lilla tillbyggnad, den delen av huset som jag envisas med att kalla för "the sunroom". Nu är det kanske en lite väl romantisk benämning på denna lilla eftertanke, grovhall kanske hade passat bättre. Men jag har ambitioner när det gäller detta rummet... Stooora planer alltså. Jupp. Så här ser det ut nu:

Genom dörren från köket

Första längan

Den lite bredare delen

 

Ser ni potentialen? Ljuset, teglet, snedtaket? Charmen som kan infinna sig med lite kärlek? Paul gör inte det, men jag vet att den finns där under ytan. Jag måste bara locka fram den först...


Kommentarer
Postat av: Jo

Vi kan väl säga så här att jag ser fram emot utvecklingen =)

2010-05-24 @ 17:55:30
Postat av: Ida

Ujujuj, Jo - du skulle se hur det utvecklar sig! Vi kan väl säga att även Paul börjar känna hopp. :)

2010-05-24 @ 21:52:20
Postat av: Jo

Där ser man, det gör ju att jag blir ännu mer intresserad av färdigt bilderna =)

2010-05-25 @ 15:53:43
Postat av: Ida

Jag funderar på om jag ska lägga ut mitt i mellan bilder eller inte. Får se hur det ser ut i slutet av veckan, beroende på hur långt vi kommit då får jag ta ett beslut.

2010-05-25 @ 18:24:17
Postat av: Maja

Tack för din underbara kommentar!

Och jo, självklart syns potentialen, tycker redan det var väldigt fint!! :D

2010-05-26 @ 09:24:34
Postat av: Ida

Tack Maja, lite väl snällt sagt om utrymmet - men kul att få lite förståelse. :)

2010-05-27 @ 18:50:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0