Får vi öppna äggen?

Jo det kom ju ett litet paket i fredags - men eftersom jag inte ville schabbla bort något så viktigt som ett Sverige-paket förklarade jag att jag inte ville stressöppna det utan vänta tills på lördagen istället. Så, efter laxmiddag tåtade vi ihop lite efterrätt & slog oss ner i soffan med en delad Rekordelig cider. Väldigt viktigt att man maxar Sverige känslan totalt när man väl har chansen!


Sedan - ÖPPNA, ÖPPNA, ÖPPNA!

Liten vätskepaus innan upp-packandet fortsatte. Ny vårscarf på - tack, tack!

Men sedan kom vi till problemet - två små påskägg med "fyllning"...

Vad göra?! Får vi öppna dem nu mamma eller ska vi vänta tills påsken? Har lagt undan dem men svävar kring lådan som en osalig ande. Jag KAN hålla mig, men om det är så att vi får öppna dem jag då får du väldigt gärna hojta till lite...

Kommentarer
Postat av: ma

Du ville ha några påskägg för att först gömma dem och sedan söka upp dem. Så om ni vill ha ett traditionellt sökande av påskägg, tidpunkten kan ni göra upp själva, så var så goda. Ägget som är otejpat är ditt, så det kan Paul gömma, och vice versa.

Detta paket har mer ett symboliskt värde. Det jag hade tänkt att skicka till er fanns inte att ordna här. Så tolka paketet så här, "jag saknar er och hade gärna firat påsken med er"! Kram M

2011-04-11 @ 19:08:36
Postat av: Ida

Uppfattat! Paul har nu informerats om att han måste gömma mitt ägg medan jag kommer att gömma hans. Tror att jag kommer att få leta i hundra år. :) Kraam!

2011-04-12 @ 02:24:06
Postat av: ma

Japp, det var instruktionen. Svårt gömda ägg kräver ett tillägg av lekan "fisk", "fågel" eller mitt- emellan alt kallt, varmt, bränns! Dessa lekar finns väl i Canada med, och hur låter det? M

2011-04-12 @ 21:10:30
Postat av: Ida

Ah, visst ja! Det minns jag från när jag var liten & letade efter ägg hos farmor & farfar! Så det får vi definitivt använda oss av - vi kör på den svenska versionen. Paul behöver lära sig mer djur än "katt" & "hund". Kram!

2011-04-13 @ 03:07:26
Postat av: ma

Learning by doing - det brukar fastna. Kram

2011-04-13 @ 20:10:14
Postat av: Ida

Ja det går faktiskt frammåt lite så sakta med hans svenska, ibland lyckas han överraska mig med att kunna et helt oväntat ord eller två. Fast nu vill han flytta till Sverige & lära sig tala flytande... :)

2011-04-13 @ 22:04:24
Postat av: ma

Det, att flytta till ett nytt land och lära sig dess språk, är ju också som att bestiga ett berg! M

2011-04-14 @ 20:35:12
Postat av: Ida

Ja men mamma då borde ju du börja ta kurser i spanska!

2011-04-14 @ 23:33:50
Postat av: ma

Ja - motivation, kom och sätt mig igång! M

2011-04-15 @ 21:18:43
Postat av: Ida

Åh mamma, jag önskar att vi kunde vara tillsammans hela tiden & trigga varandra till tokigheter! Du är min bästa "master in crime"!

2011-04-16 @ 06:12:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0