Jag tränar inne istället...

Herregud... Det kommer ned små snöflingor där ute. AAAAHHHH - jag orkar inte längre! Jag vill ha vår, jag vill ha värme, jag vill ha sol! Varför är det här den uschligaste våren ever?! Jag som vaknade med hurtig "PowerWalk innan frukost vibb". Nu bara vägrar jag, jag vill inte befatta mig med vad som sker där ute. Så istället tänker jag köra järnet på hemmaträningsfronten! Oki, vi börjar med magen...

Crunches - 3x15
Reverse crunches = upp med rumpan & benen i luften. Så hemsk övning - pallar bara 3x5...
Cykeln - böj benen & låt din armbåge nudda motsatt knä - 3x20

Så kör vi lite armar, som vi varvar med plankor - plankor är tortyr enligt mig, fast bra tortyr - så det är bara att köra på tills kinderna darrar! Vill man göra det ännu tyngre så flyttar man ut armbågarna längre från kroppen... I vilket fall, armarna var det! Jag kör lite blandade övningar med mina vikter. Grunden ligger dock vanligen på 2x15. Det behöver inte vara så komplicerat, så länge man har en bra hållning & inte gör något som gör ont. Fast det borde ju säga sig själv.

Så, bara man sätter igång så går det liksom av sig själv. Nu har jag klarat av en knapp timme & tycker att det är dags för frukost! Dags att väcka den mindre hurtiga hälften...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0