Staying multifit...

Så jag har tränat simning, pilates, klättring, yoga, styrketräning, trampmaskinande & fotball-player work out inför Fjällräven Classic. Jag har fotvandrat med packning, cyklat & tillbringat åtskilliga timmar på snöskor. Men aldrig känt mig så stark som jag gör nu. Det blir väl lätt så när man går 30 km per dag kånkandes på 14 kilo.

I like the feeling

Problemet är bara - hur ska jag nu upprätthålla detta åtminstonde på en någorlunda nivå & hur ska jag få in i huvudet att träningstid är träningstid & inte förhandlingsbar fritid. För det blir ju lätt så - man vaknar trött & ursäkterna bara bullar upp sig som små fluffiga moln tills dess att molntaket ligger nere vid knäna & man finner sig själv fastetsad i soffan. I mitt nästa liv hoppas jag på att återfödas som en sån där Per Elofssonidivid som inte kan tänka sig ett högre nöje än att släpa traktordäck i skogen sex timmar i sträck. Men nu är det ju inte så & då behövs en annan angreppsplan. Jag tänker små delmål & utmaningar - något som tillslut kulminerar i ett större projekt om cirka ett år. Frågan är bara vad... uppslag mottages tacksamt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0