At the Uni...

Ska göra ett par timmar i grottekvarnen idag. Fy vad jag ogillar att jobba på kontoret jämnfört mot att jobba hemma. Till att börja med är det inte 15 grader hemma... Sedan lyser även mängden statistikföreläsningar med sin frånvaro. Inte här dock. Nope. 10.30 ska jag sitta som ett litet ljus & lyssna på någon gråhårig gubbe. Förhoppningsvis kommer han inte att vara så tråkig att jag hamnar i stadiet "jag har fastnat i en tidsloop, jag kommer aldrig att komma härifrån, jag kommer alltid att behöva fortsätta lyssna på honom". Den typen av föreläsningar förekommer nämligen & de är GRYMT plågsamma.

Uppdatering: Alltså... föreläsaren refererade till sog själv som STATMAN. Han hade till och med en liten Batman inspirerad tecknad figur som illustration. Jag såg, jag dog av undertryckt skratt. Övriga åhörare skrattade inte, vet inte riktigt vad det kan tänkas innebära. Att statistiker är utomjordningar? Eller att jag är lättroad på samma nivå som en femåring?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0