Hur gör man rosa?

Ibland när jag kikar runt på andra bloggar slås jag av hur mycket rosa som finns i heminredningen. Jag älskar rosa, men har inte inkorporerat färgen i något av de 5 hem jag haft. Bloggen har liksom räckt som rosa oas. Men så i helgen fick jag se den här ljuslyktan & blev helt KÄR. Jag tycker att den är så vansinnigt fin! Jag vill att den ska flytta in i vårt sovrum nu!


Fast. Här kommer problemet. Paul gillar inte rosa. Inte på något sånt där "hatar vansinnigt" sätt - men han tycker liksom inte att det är den hippaste färgen att ha i sitt hem. Vilket jag ju kan fatta, jag har samma policy med orange. Så då känns det ju lite ego att ignorera honom, lägga ut $80 på lyktan & bara tvinga in den i vårt gemensamma hem... So, hur gör alla andra? Har de män som bara klappar i händerna av förtjusning när de kommer hem med ännu en rosa kudde? Eller män som trular om de inte får klä om vardagsrummets fotöljer i rosa småblommig sommaräng? ELLER, kör de bara över sina respektive - bestämmer sig för att de är de kreativa genierna med ensamrätt på beslutsfronten?

Hjälp mig - jag är vilsen, hur gör man rosa?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0