The PhD-diet...

Eftersom jag åkt till kontoret i onödan tyckte jag lite synd om mig själv = lunch från Starbucks. Medan jag travade bort för att få min chai tänkte jag tillbaka på alla de gånger jag kämpat mig dit i regn/snålblåst & hagel. Insåg att man som PhD-student i nordamerika måste lägga en halv förmögenhet på vätska i vit/gröna pappkoppar. Det här gäller inte bara mig, medan jag stod & väntade på min grande dök två andra doktorander från avdelningen upp för sin kick. Starbucks är helt enkelt väldigt viktigt för oss PhD-studenter. Det håller oss vid liv & ger oss sockerkickar så att vi kan komma på nya snilledrag.


Utan Starbucks, inga nya uppfinningar i kaliber med "slicing toast machines"... Eller matematiska modeller som beskriver hur plankton förändras utseendemässigt beroende på i vilken miljö de bildats i.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0