42 längder...

blev det idag. Simmade fortare än vanligt, så det var bara att lägga till två för att få ihop mitt minimum om 40 minuter. Var grymt skönt att komma ner i poolen idag, kroppen behövde en liten paus från allt tåskutt.

En liten undran här - medan jag simmade runt kom en rund liten varelse i baddräkt in med en Starbucks Ventikopp i näven. För de som inte pratar Starbucksspråk så är en Venti, med sina 6 dl, den allra största koppen man kan beställa (än så länge, det ryktas om en ännu större variant för att tillgodose efterfrågan i US). Människan tyckte alltså att det var passande att trycka mer än en halvliter av någon sockrad vätska innan hon hoppade i poolen... Hur tänker man då? "Nej men jag simmar ändå så långsamt att det inte spelar någon roll om all min energi enbart går till matsmältningen"? Var det helt omöjligt att hålla sig en 50 minuter & sedan dra i sig den där koppen efter träningspasset då kroppen de facto behöver energi? Outgrundliga är födovalen i en tjockis liv... eller nej, de är de inte. Been there done that, man tänker inte - man följer bara minsta motståndets lag & "unnar" sig saker helt utan en tanke på hur det kommer att kännas EFTER att man ätit vad det nu månne vara som man inte behövde.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0