Annan forskning...

Lunchdags här i Toronto, så jag passar som vanligt på att forska på lite andra saker under denna lilla paus. Idag roar jag mig med att leta information om järnupptag. Har kommit fram till att det blir musslor till middag på lördag. Fast med någon roligare version av fisk... kokt vit flagnande fisk kan nog vara bland det mest deprimerande som finns. Raka motsatsen till cava - vilket det kommer att bli på lördag. Inte bara för att muntra upp utan även av hälsoskäl. Medan rött vin, precis som te & kaffe, motverkar järnupptag så hjälper nämligen vitt vin kroppen att ta upp järnet bättre än vad den gjort annars.

Få se... vad kallar vi det där nu igen... Ah! Win-Win situation.

Kommentarer
Postat av: ma

Det ser så gott ut, men de få gånger jag ätit musslor har jag inte riktigt fått smak dem på smaken. M

2011-02-02 @ 21:07:36
Postat av: Ida

Jag har aldrig heller varit så där stormförtjust, fram tills dess att Joao & Isabel lagade dem åt mig en gång. SÅ gott! Hemligheten heter - massa vitt vin & massa vitlökssalt.

2011-02-02 @ 21:31:15
Postat av: ma

Så fuskigt!

2011-02-03 @ 21:49:12
Postat av: Ida

Att du inte kan äta så mycket vitlök eller att de lagar god mat åt oss? Om det är det sistnämnda så kan jag ju rapportera att det är ungefär lika farligt att gå hem till dem som att äta middag hos farmor eller Pauls mamma. SÅ MYCKET MAT!

2011-02-03 @ 23:38:49
Postat av: ma

Nej, fuskigt gentemot musslorna! Om hemligheten är massa vitt vin och massa vitlökssalt, så kan en rejäl och fast spottloska omvandlas till en delicatess. M

2011-02-05 @ 15:18:07
Postat av: Ida

Men mamma! De är inte spottloskor! Det hade de varit om det inte varit för all timjan som man också måste tillsätta. Timjan är helt klart på samma användbarhetsnivå som basilika.

2011-02-06 @ 02:10:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0