Behöver min resa till US...

Jag känner verkligen att jag behöver den här lilla turen ner till USA & Lake Placid. Massa jobb & massa träning - det är lätt att bli grining när man kommer hem efter mer än tio timmar utanför hemmet & Paul suttit pall hela dagen med Mammut. Det känns liksom bara rent ut sagt jäkligt orättvist att jag ska behöva ut & harva varje dag medan han sitter & petar i sig jordnötssmörsmackor & gosar med katten.

ANDAS.

Som sagt, en liten tur bort från vardagen känns väldigt välkommet just nu! Jag behöver se något annat än Toronto för ett litet tag & andas annan luft. Allra helst hade jag också velat släppa engelskan för vad sjutton som helst annat språk, men man kan inte få allt. Dessutom så FINNS det ju faktiskt fördelar med USA också, så som att det alltid känns lite småsurealistiskt där. Svårt att sätta fingret på, men det kan ha att göra med att folk känns väldigt sterotypa - USA är precis vad man väntar sig & ändå inte. Ta LA som exempel, det är ju på ett sätt precis som man sett på film med alla palmer, Hollywoodskylten & stranden.


Samtidigt så ser folk inte alls speciellt glamorösa ut, nope - de ser ut exakt så som man förväntar sig att amerikaner ser ut överallt annars. Tjocka, plyschkläder, vita sneakers, kepsar i fyrkantig modell som sitter för högt på skallen & någon form av mat i supersize i näven... & det blir en sån krock i huvudet på en. Det är nog det jag gillar mest med USA, att det på endera sättet alltid lyckas ruska om mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0