I can tell my students anything!

Vilken fin kommentar jag fick idag - berättade lite så där apropå om hur bläckfiskar hanterar stress (de kramar små tvättsvampar & det är faktiskt då man kan transportera dem, i annat fall stressar de ihjäl sig) & alla studenter bara "oh"ade & "ah"ade. Sedan säger en av dem högt "you know what, that´s so crazy that if ANYONE else than you would have told me that I would never believe in it".

Var inte det himla fint?

Dessutom öppnar det ju upp oanade möjligheter! Jag behöver inte längre lägga ned så mycket tid på mina föreläsningar, jag kan bara hitte på! Super, jättetidseffektivt! Tillit, så fint det kan vara...

Kommentarer
Postat av: ma

Bingo!

2011-02-04 @ 20:24:05
Postat av: Ida

Ja, det värmde i alla fall mitt lärarhjärta!

2011-02-04 @ 20:35:19
Postat av: ma

Du gör det bra, du lär ut på ett bra sätt! M

2011-02-05 @ 12:19:36
Postat av: Ida

Jag försöker vara engagerad & rolig. Minns ju hur det var när jag började plugga på geologen i Lund, man längtade ju till de lektioner man hade med lärare som var lite mer oväntade. :)

2011-02-05 @ 13:54:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0