I made them say WOW!

Lite roligt - igår deltog jag i en paneldiskussion för internationella studenter med tema "fysisk aktivitet". Det pratades näringstänk, motivation, hur man ska få ihop vardagen som PhD-student om man ändå vill kunna träna kontinuerligt. Väldigt intressant med andra ord. När vi skulle presentera oss ombads vi ge de andra deltagarna lite bakgrund - land, ämnesområde, favoritsport & vad som driver oss allra mest just nu när det gäller vårt sportutövande. Sista frågan är ju rätt lätt att besvara i mitt fall - 500 kilometer, 10 dagar, tre länder.

Det blev knäpptyst i rummet efter att jag avslutat min presentation. Knäpptyst. Sedan kom ett stort "WOW" från en av killarna, en tysk ubermänniska som extraknäcker som PT. Det var nog gårdagens utan tvekan skönaste stund. Mest oskönt... krigarens position i det efterföljande yoga-passet. Jäklar vad mina knän är ringrostiga.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag förstår att det blev tyst - det tar ett tag att smälta och fatta innebörden i det du säger! M

2011-02-17 @ 19:44:19
Postat av: Ida

Ja men det var så roligt - du skulle ha sett killen, så BIFFIG & så imponerad av lilla moi! :)

2011-02-17 @ 19:47:55
Postat av: ma

Ja, det är som en av mina kollegors uttryck efter att han hört om begriften med Keb:"Ja, men DU, av alla dessa människor". M

2011-02-18 @ 20:54:18
Postat av: Ida

Jaaa, just du mamma - för du är verkligen världens tuffaste!

2011-02-20 @ 03:54:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0