Omega-3 ägg?

Om man nu inte gillar att knapra piller eller äta fisk till frukost, lunch & middag så finns det ju andra alternativ för att få i sig mer omega-3.

1) Använd linfrö- eller rapsolja när du lagar mat. Kasta ut solrosoljan genom fönstret
2) Gillar du nötter så är valnötter super medan jordnötter suger
3) Köp på dig omega-3 ägg, om de nu finns i Sverige... Här går de i vilket fall att köpa i de flesta affärer & är helt enkelt vanliga ägg bara det att hönorna matats med linfrön. Enligt Health Canada så täcker två omega-3 ägg in cirka hälften av ditt dagliga behov. FAST - nu är ju ägg lite vanskligt ur den synpunkten att de innehåller mycket kolesterol, så det gäller att inte överkonsumera. Jag brukar ofta "spä ut" omeletter med äggvita som jag köper på tetra, dels för att minska på kolesterolen men även på fettet. Vad gäller omega-3 äggen så måste jag erkänna att jag inte testat dem än. Paul anser dock att de smakar lite fisk &, eftersom de kommer att inhandlas under nästa Sobeys besök (man måste ju testa!), har bett mig att inte använda dem i framtida kakdegar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0